Kurv, vogn, pose?

Det er pudsigt at vi bruger indkøbskurv som ikon i webshops mens amerikanerne bruger indkøbsvogne. Men at kineserne bruger indkøbsposer havde jeg ikke lige gættet.

Det er en af mange ting der kan læses i Dan Grovers opdatering “More Chinese Mobile UI Trends“, herunder at bruge t-shirts som ikon for indstillinger og at de fleste apps tilbyder offline modes pga. dårlige eller dyre dataforbindelser. Det er en fortsættelse af Grovers tidligere status over kinesiske apps.

 

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation, Udvikling og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s