Rekruttering

Jeff Atwood har i “We Hire the Best, Just Like Everyone Else” nogle gode tanker om rekruttering. Min egen filosofi har været at hvis en af dem der er med til samtalerne har betænkeligheder ved en ansættelse, så skal man ikke ansætte, uanset om vedkommende er i stand til at formulere baggrunden. Og at man skal huske at man ikke behøver at ansætte nogen af dem man har til samtale.

Jeg har en gang prøvet at blive underkendt ved en ansættelse hvor jeg sagde jeg ikke mente det var den rigtige. Det blev ikke nogen succes. En anden gang mente jeg ikke det var en god ide for mig at komme med mine forbehold, og det blev bestemt heller ikke nogen succes.

På den anden side har jeg også prøvet at ansætte folk som var alt andet end successer, og specielt en af de oplevelser tænker jeg ofte over.

Atwood kommer omkring mange overvejelser og hans model for prøveansættelse er interessant.

Dette indlæg blev udgivet i Ledelse og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

