Mediestrategi

Er det ikke mærkeligt at massemediernes strategi er baseret omkring enten (i EU) at få lovgivningen til at forhindre konkurrence (in other news: Link-afgiften er nu kommet igennem første udvalg i Europaparlamentet, udvidet til at gøre ekstra meget skade – mere om det en anden gang, eller læs her) eller (i USA) at overgive distributionen (og dermed magten) til Facebook.

Det sidste handler om muligheden for at en avis kan konvertere et link fra Facebook til en betalende bruger, men som Ingram skriver i artiklen jeg linker til så betyder det jo bare at Facebook bliver den centrale adgang (og adgangsstyrer) til avisernes eneste aktiv.

På den anden side er jeg sikker på at medieanalytikere tjener mange penge.

Reklamer
Dette indlæg blev udgivet i Meddelelser og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s