Hvad vi ikke kan lide ved reklamer

Altid kompetente Nielsen Norman Group har undersøgt hvad brugere synes om forskellige måder reklamer optræder på på hjemmesider og der er reelt ikke nogen overraskelser: Brugerne bryder sig ikke om reklamer og jo mere invasive og afbrydende de er, jo mindre kan brugerne lide dem.

Det at brugerne ikke bryder sig om reklamer kunne forklare hvorfor der reelt er så lidt værdi i dem.

Særligt reklamer der blokerer for sidens indhold, eller flytter på indholdet efter man har nået at orientere sig på siden, scorer lavt.

Det eneste overraskende i dette er at reklamer scorer så lavt, generelt. Opsummeringen øverst på siden er:

Summary: Modal ads, ads that reorganize content, and autoplaying video ads were among the most disliked. Ads that are annoying on desktop become intolerable on mobile.
— Nielsen Norman Group, “The Most Hated Online Advertising Techniques

 

Advertisements
Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s