Forkert post

Jeg står for et par domæner og for et stykke tid siden satte jeg dem op så jeg fik tilsendt alle mails der ikke hører til en eksisterende postkasse. Der er vel at mærke et kraftigt spamfilter imellem min egen postkasse og disse mails så det er ofte kun reelle mails jeg får.

Til gengæld får jeg et antal hver uge; mails der er sendt til en forkert email adresse.

I den seneste periode har jeg derfor modtaget recepter (med cpr-nummer), tilbud på istandsættelser af vandværk (men ikke det vandværk jeg engang var kasserer for), invitation til et lukket forum for salg- og partnerafdelingen for en større dansk festival og jobansøgninger.

Så når jeg nu siger at man ikke skal sende følsomt materiale på mail så er det faktisk noget jeg mener.

I øvrigt skriver jeg altid tilbage til afsenderne for at forklare at de er kommet til at sende til en forkert adresse. Det virker de fleste gange.

Grunden til at jeg har åbnet for at modtage disse mails er i virkeligheden at jeg dermed kan anvende mange flere emailadresser til mig selv. Så hvis jeg tilmelder mig en konkurrence eller et nyhedsbrev kan jeg tilpasse adressen til virksomheden og meget nemmere i fremtiden blokere totalt for modtagelsen.

Dette indlæg blev udgivet i IT sikkerhed og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

