Våbenkapløb mellem spyware

Når nu amerikanerne er begyndt at kræve mobiltelefoner afleveret og oplåst ved grænsen – noget jeg senere nok vil vende tilbage til – og vi ved at selvsamme amerikanere har installeret spyware på mange mobiltelefoner, tænker jeg hvad det næste logiske træk vil være.

En mellemrubrik i den altid gode Four Short Links af Nat Torkington fik mig til at se det. Hvis nu man er en fremmed magt med sin egen adgang til mal- og spyware, og man ved at amerikanernes grænsepoliti vil koble ens telefon til deres computere, vil det så ikke være ret enkelt at inficere computernetværket i samme øjeblik amerikanerne sætter kablet i?

Og hvis jeg kan tænke det så er der nok allerede nogen der har gjort det. Så ikke alene amerikanerne får adgang til alle SMS’er, billeder og mails på din telefon.

Jeg inkluderer i øvrigt i denne sammenhæng diverse karteller syd for USA i gruppen fremmede magter.

Dette indlæg blev udgivet i IT sikkerhed og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

