Banksvindel

Læs denne historie om The Royal Bank of Scotland, “The Dash for Cash“. RBS var allerede i 2008 åbenlyst en af de banker der havde været med til at forårsage finanskrisen og efterfølgende har den heller ikke ligefrem opført sig med den samfundsmæssige omtanke dens bankprivilegier ellers er baseret på. “The Dash for Cash” beskriver hvordan RBS fik ellers rentable kunder placeret i gældsfælder for derefter at tømme dem for værdier.

Hvis det er sandt er det moralsk svindel – jeg kan ikke udtale mig om britisk ret.

Og så minder det mig om en adfærd jeg synes at se fra danske banker, selv dem der oprindeligt var sparekasser. Det kunne være interessant om landbrugets organisationer gav sig til at undersøge dette og jeg tror ikke det kun er den branche der kunne have interesse deri. Om det er sket så organiseret som hos RBS kan jeg ikke sige; min fornemmelse er at det er sket mere tilfældigt.

Dette indlæg blev udgivet i Meddelelser og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

