Hvad prøver Apple lige at opnå her?

Det er ikke nogen hemmelighed at Apple’s forhold til deres kunder er ensidigt, men med en retssag mod en kunde har jeg svært ved at gennemskue hvad i alverden Apple tror de kan opnå. Kunden har vundet en sag i forbrugerklagenævnet om at en ombytning af en telefon med en “refurbished” ikke er det samme som med en ny, og den afgørelse mener jeg er helt i overensstemmelse med købelovens § 78. Den er i hvert fald i overensstemmelse med praksis.

Nu får Apple så omkostningerne til en retssag, dårlig medieomtale og ender alligevel med at skulle give kunden pengene tilbage.

Dårlig medieomtale er ligegyldig for Apple da deres kunder alligevel står i kø.

Men hvorfor spilde tid og penge på det her?

Dette indlæg blev udgivet i Jura og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s