Godt jeg kom af med mine HP printere i tide

hp-printer-logoIkke fordi jeg havde det store valg, eftersom de alle, en efter en, gik i stykker ved almindeligt men sparsom brug. Husets eneste printer, en Brother, har derimod ikke givet problemer.

Grunden til at jeg er glad for ikke have en HP printer er at HP med deres seneste firmware opdatering har lukket for brugen af 3. parts tonere. Det er muligt det kun er i USA det gælder, men hvis ikke det gælder her så er det i hvert fald kun fordi der så skulle være en lovregel der har forbudt HP at gøre det i EU.
Opdateringen er over et halvt år gammel men lader til først at blive aktiv nu, så sent at de fleste vil have nået at få den lagt på deres printer.

Vores Brother printer tager stadig imod 3. parts tonere.

Fortsættelse følger – snart kan din HP printer kun printe på HP papir. Fik jeg nævnt at DRM er til stor gene for forbrugerne?

Dette indlæg blev udgivet i Jura, Udvikling og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Godt jeg kom af med mine HP printere i tide

  1. Pingback: HP printere, igen | Hennings blog

Skriv et svar

