“Hvad er det der sker med dansk politik?”

Hey, det kender jeg svaret på. Det er at man råber i stedet for at tale sammen. Det er at man bruger skældsord om hinanden. Det er at man forsøger at stoppe andres stemme i at blive hørt. Og det er ikke kun “professionelle” politikere der opfører sig sådan.

Jeg er godt og grundigt træt af folk der opfører sig sådan, og det er ikke kun folk jeg ikke kan lide der gør det. Det er overalt og fra de selv samme mennesker skal man så høre at der er noget helt galt med dansk politik. Ja, det tror da pokker.

Når man står og råber sin holdning ud, uden at være åben for en debat, bygger man små områder hvor kun dem der er enige er sammen. Så hver gang man råber får man bekræftet sig selv i at man har ret, et ægte ekkokammer.

Mit håb er at alle vil lytte til hvad andre siger og respektfuldt forholde sig dertil. Og du er velkommen til at være uenig med mig.

—-

PS: Der er kudos til dem der fanger billedreferencen.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

