Ryst Facebook og den slags

Jeg vælger med brug af en vis mængde viljestyrke at tage “Ryst Facebook” og tilsvarende tiltag positivt. At jeg skal tage mig sammen for det skyldes er måske udtryk for mit humør, men lad os nu se. “Ryst Facebook”, som det kaldes for tiden, er der hvor man poster noget og så vil man have at folk skal svare tilbage og poste det samme på deres side.

Positivt er det vel et eller andet med at få en respons, at råbe ud i universet og så håbe/forvente at få noget tilbage fra alle dem der hører det. Jeg forstår godt ønsket og det er da rart at få bekræftet at man bliver hørt.

Men chancen er nu for at man også bliver hørt af andre. Jeg har læst masser af disse “Ryst Facebook” og jeg har kun første gang skrevet tilbage. Jeg har aldrig lagt det på min egen side og generelt kan jeg sige, at det der lægges på min side er noget der kommer fra mig. Det er ikke noget der kommer af pligt, eller af at understøtte andres behov. Så når jeg skriver så kommer det af egen drift og mit eget ønske.

Jeg deler hvad jeg synes er værd at dele, liker det jeg synes er interessant, spændende eller godt, og skriver og kommenterer det jeg vil fortælle.

Jeg læser væsentligt mere end jeg svarer tilbage på.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

