Dansk Ophavsret og Open Source Software licenser

Jeg opdagede at min hovedopgave på jura fra 2007 var lidt svær at finde, hvorimod andres artikler dukkede nemt op i søgninger.

Interesserede kan læse den på https://henningjust.files.wordpress.com/2016/07/dansk_ophavsret___open_source_software_licenser.pdf. Jeg brugte lulu.com til at lave en trykt udgave, og der kan den stadig “købes” (gratis) som PDF (samt købes som fysisk bog) og så har jeg netop opdaget at en eller anden har uploadet den til researchgate.net mod mit vidende.

Det sidste er lidt problematisk, og der er nok en grund til at researchgate.net har et dårligt ry. Man kan nemlig kun læse den der hvis man er bruger og det mener jeg er i strid med de ellers meget vide rettigheder jeg har givet i hovedopgaven.

Et par år efter jeg skrev min hovedopgave skrev Randi Theill Christiansen sin hovedopgave indenfor det samme hovedområde, og den opgave kan læses på Aarhus Universitets hjemmeside.

Dette indlæg blev udgivet i Jura, Software licenser og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

