Priselasticitet

King Digital Entertainment (dem med Candy Crush) og forskere fra Chicago og Rotterdam lavede en række priseksperimenter for at undersøge priselasticiteten af in-app køb. Til min store overraskelse viser den sig stort set at være 1, hvilket vil sige at rabatter fører til større køb, svarende stort set til den rabat der er givet. Og at der ikke kommer flere købere eller flere eller færre køb fremover. Læs artiklen hvis du har interesse for priselasticitet af rent digitale forbrugsvarer.

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s