Der burde være mange flere spam filtre

I og med at jeg stadig bruger Gmail til min private email, har jeg fornøjelsen af verdensklasse spamfiltre der. Men jeg er kommet til at tænke på at der er mange flere kanaler hvor der kunne være et marked for spamfiltre, faktisk alle dem der involverer kommunikation mellem personer eller systemer.

Det lyder lidt vildt, men alligevel. Et eksempel kunne være Jolly Roger til at begrænse antallet af opkald fra generende telefonsælgere, men spam filtre kan jo også bruges til at forhindre svindelnumre. F.eks. når en virksomhed når til at kunne modtage fakturaer digitalt, er der jo også en risiko for at falske fakturaer finder vej. Det er naturligvis ikke nogen ny indsigt fra min side, men ofte har disse svindelnumre et stort antal modtagere og et spamfilter kunne redde flere fra at falde i.

I det eksempel dur det nok ikke bare at slette fakuraen men i det mindste kunne den da markeres som suspekt.

Dette indlæg blev udgivet i IT sikkerhed og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

