Primer

Denne artikel mindede mig endnu en gang om en fantastisk film jeg første gang så for over 10 år siden. “Primer” er en film om to venner der finder en måde at rejse tilbage i tiden og hvad den mangler i effekter har den i kompleksitet. Randal Munroe har på xkcd inkluderet den i hans kort over filmfortællinger som punchline og jeg så den da jeg befandt mig i Portland, Oregon, uden at vide hvad den ville handle om, som en del af et testpublikum.

Der findes masser af artikler om hvad der foregår i filmen men det er ikke nødvendigt at læse dem for at nyde filmen. Til gengæld skal man være vågen for at følge med.

Filmen er også berømt som en af de billigste biograffilm, eftersom den kun kostede $7.000. Pudsigt nok er det samme beløb som er det officielle budget for Robert Rodriguez’ “El Mariachi“, som jeg synes er hans bedste film.

Dette indlæg blev udgivet i Meddelelser og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

