Sådan kan man også løse et problem

Efter Nordea har præsteret at få sig placeret rigtig uheldigt i medierne, med en flosset moral og en arrogant formand, er det underholdende at se hvor massiv kritik Finanstilsynet har mod selve driften af virksomheden. Ikke ulovligt men grænsende til uacceptabelt. Læser man kritikken kunne man endda få indtryk af at der ikke er nogen der har et samlet overblik over Nordea’s operationelle risici, hvilket for mig ville være et rødt flag; hvis f.eks. bestyrelsen ikke har det hvordan kan de så holde virksomheden på rette kurs?

Men Nordea har en plan for at løse problemet: Man påtænker at blive en rent svensk bank så Finanstilsynet ikke længere har adgang til at kritisere dem.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation, Ledelse og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s