Etik som konkurrenceparameter og Nordea

10403679_10207135306404029_5469732736637765563_nBertel Haarder gik for et par dage siden, lidt forsinket, i flæsket på Nordea’s formand, Björn Wahlroos. Desværre er det som et debatindlæg i Børsen og er derfor beskyttet af en paywall – jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg kom forbi den – men referatet her er godt nok. Jeg siger det er forsinket, for det er tydeligvis noget der har været i Haarder’s tanker i næsten et år, siden Wahlroos ved en tale hos PFA havde kaldt flertallet af kunderne for idioter og at finanssektorens opgave var at kanalisere pengene fra dem hen til fåtallet der har ideer.

Om Haarder har ret i at etik bliver et konkurrenceparameter ved jeg ikke. Jeg er ikke helt sikker på at den politiske forbruger genopstår og der er ikke megen hjælp at hente hos shit-storm forbrugerne.

Men jeg håber at Haarder har ret.

Og så vil Nordea og mange andre have problemer.

Dette indlæg blev udgivet i Ledelse og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Etik som konkurrenceparameter og Nordea

  1. Pingback: Sådan kan man også løse et problem | Hennings blog

Skriv et svar

