Nixon

Der er noget trainwreck fascinerende ved Donald Trump, hvilket særligt kommer til udtryk når dygtige journalister prøver at interviewe ham. I et stykke tid har jeg tænkt over hvor meget han får mig til at tænke på de ting jeg har læst og set med Richard Nixon, og i dette interview – med bl.a. Bob Woodward – kommer Nixon også op. Med forudsigeligt absurd resultat.

Ikke at jeg i øvrigt synes at Nixon og Trump kan sammenlignes; Nixon var en politisk dygtig og hårdtarbejdende person, med passion og tæft.

Han var så også paranoid, smålig og kriminel.

Jeg synes Nixon er en utrolig spændende person og skal man starte med at forstå hvorfor det endte som det gjorde vil jeg foreslå filmen “Frost/Nixon“, derefter hans forvirrede afskedstale og til sidst hans første bog “Six Crises“. Bogen er en selvbiografi over seks hændelser under hans tid som vicepræsident og som alle selvbiografier giver den et billede af hvordan Nixon gerne vil fremstå. Efter at have læst bogen var jeg ikke i tvivl om hvordan Nixon gerne ville ses: Som troværdig og bundærlig.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

