En af de dage

I dag havde vi arbejdslørdag på skolen og det var principielt noget som jeg skulle koordinere, samtidig med at der var en af opgaverne som jeg decideret var den del af. Men da jeg stod op i morges syntes jeg det var lidt køligt i huset. Det havde det sådan set også været i går aftes men, det havde jo også været skyfrit i nat. Alligevel tjekkede jeg lige radiatorerne og de var kolde. Så jeg tjekkede oliefyret og det var varmt. Fint nok, så er pumpen nok slukket så så var det dens tur. Den viste ganske rigtigt at den ikke kørte, så jeg slukkede og tændte den.

Har jeg sagt jeg arbejder indenfor IT?

Desværre betød det ikke at den virkede. Da jeg jo havde travlt og mest af alt havde brug for varmt vand – det skal jo blive en varm weekend og resten kan vi nok klare – skyndte jeg mig ned i kælderen for at tænde vandvarmeren. Hvor jeg så stod i 5 cm vand fordi husets anden pumpe var stået af i ugens regnvejr.

Så er det jo godt at vores VVS mand tager telefonen i weekenden.

Pumpe skiftet og så skulle der vand på anlægget. Sådanne anlæg har to overløb og denne gang skete der så det at det første overløb ikke kunne følge med. Og det andet overløb havde de tidligere ejere skåret over et par centimeter over det andet, så det bare kunne løbe ud på loftet.

Så så har jeg en vandskade i huset.

Og mine sko står til tørre.

Dette indlæg blev udgivet i Meddelelser. Bogmærk permalinket.

Et svar til En af de dage

  1. Pingback: En af de uger… | Hennings blog

Skriv et svar

