Batterier og fly

Jeg havde overset denne historie om at lithium batterier ikke må transporteres som en del af bagagen på fly efter d. 1. april. Det gælder ikke batterier som er en del af elektroniske enheder passagerer og personale har med sig, så der er ikke den store grund til at tro det kommer til at påvirke ret mange mennesker.

Jeg har indenfor en måneds tid indtil videre fløjet 3 gange og hver gang haft 5 enheder med med lithium batterier, så det er da rart at det er undtaget. Så vidt jeg umiddelbart forstår det kræver det nu at de enheder er en del af håndbagagen men jeg er ikke sikker. Igen ikke noget problem for mig.

ICAO’s forbud er forståeligt. Lithium batterier har en indbygget risiko og som en del af den transporterede bagage kunne det udvikle sig meget farligt på et fly. Nu håber jeg bare at Boeing har fået styr på deres batteriproblemer.

Dette indlæg blev udgivet i Meddelelser og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Batterier og fly

  1. Pingback: Farligt vs. justering | Hennings blog

Skriv et svar

