Sådan kan man jo føle sig velkommen

inklusive-eksklusiveJeg er ofte blevet til grin over hvor nem jeg er at narre, bare ved at folk påstår at de har bestemte kvaliteter. Og jeg er naiv, selvom jeg nok efterhånden har fået en vis skepticisme ind under huden. Det betyder dog ikke at falske etiketter, eller skal vi sige folk der påberåber sig at være bedre end andre, ikke kan irritere mig.

For eksempel folk der smykker sig med humanisme og inklusion og samtidig smækker klart skelner mellem hvem der velkomne og ikke er. Selvmodsigelsen er så tydelig at de må være bevidste om det, og at falskheden derfor er et tilvalg. Eneste alternativ er at de skulle være så uintelligente at de ikke forstår hvad ordene betyder.

Heldigvis behøvede jeg ikke at tage skiltet for nært. Vi er ikke rige.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

