Målrettet annoncering

Thomas Bækdahl har stadig en af de mest indsigtsfulde blogs om mediemarkedet og gårsdagens “Twitter’s Profiling Data Means Little” er ingen undtagelse. Historien er kort sagt at, selv Twitter, ligesom Google og Facebook, har en masse informationer om deres brugere, så kan det ikke omsættes til annoncepenge.

Historien kommer fra Twitter chef for annoncesalg i USA, der udtaler

We can provide the same level of deliverable results that we can with logged-in users.

Eller som Bækdahl konkluderer – selvom Twitter ved en masse om deres brugere kan de ikke få bedre resultater ud af at annoncere til dem.

I stedet for at basere annoncer på hvad de sociale medier ved om brugerne giver det et bedre resultat at basere dem på hvad brugerne er ved at foretage sig; leder de efter tilbud på en sofa så er annoncer for møbelhuse relevante, og så videre.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s