Jeg føler mig ikke helt valideret

twelve-tasks-of-asterix-11Jeg er pt. fanget i en af de bureaukratiske fælder man før i tiden skulle bruge flere kontorer til, men som i dag kun kræver en webudviklers indsats.

DK Hostmaster skal, i forbindelse med ny lovgivning, have registeret over danske domænenavne til at matche faktiske personer (fysiske eller juridiske) og derfor skal alle med brugsret* til et domænenavn “valideres”.

Jeg har så brugsretten til et domænenavn som ved en fejl er registreret som privat og med et CVR nummer. Det er naturligvis en selvmodsigelse så jeg foreslog at de rettede det. Det kan DK Hostmaster ikke… Jeg skal i stedet overdrage domænet til mig selv. Men vel at mærke fra mit ikke-validerede jeg til mit validerede jeg.

Efter en del brok fra min side gav jeg op og påbegyndte opgaven. Deres selvbetjening er i øvrigt på https://selvbetjening.dk-hostmaster.dk/dom%C3%A6ne

Jeg loggede ind som mit ikke-validerede jeg, som åbenbart alligevel er tilstrækkelig god nok til at overdrage brugsretten, og foretog overdragelsen.

Derefter loggede jeg ind som mit validerede jeg og valgte at ville acceptere overdragelsen. Men det kunne jeg ikke, for mit validerede jeg var … ikke … valideret.

OK, måske tog jeg fejl, måske var mit andet jeg slet ikke valideret, så jeg smuttede ind i den del af selvbetjeningen og fandt mine stamdata. Dem kunne jeg ikke opdatere, for, med DK Hostmasters ord, “hvis du ikke har mulighed for at rette dine adresseinformationer på denne side, betyder det, at dine adresseinformationer er låst og dermed allerede valideret.

Selvom det derfor er indlysende at jeg ikke kommer nogen vegne er det også indlysende at fejlen i hvert fald delvist ligger hos DK Hostmaster.

Så jeg har skrevet til dem igen.

I øvrigt så har de ekstra travlt for tiden så en email tager 7-14 dage om at blive besvaret. Måske har jeg nyt medio februar.

(Youtube)

*) Vi ejer ikke domæner, vi har brugsretten så længe DK Hostmaster tildeler os den.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation, Ledelse, Udvikling og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

