Skræmmekampagner

Husk nu at stemme i dag. Når det så er sagt så synes jeg at der er en ting som efterhånden er lidt irriterende op til et valg eller afstemning, nemlig de negative argumenter, eller i denne forbindelse, skræmmekampagnerne. Begge sider i denne omgang har præsteret dem og det er aldeles uskønt.

Der er også en langtidsvirkning af de kampagner, og det er at den side der “taber”, alle på den side, vil blive målt på samtlige skræmmescenarier der er opstillet på den side. Så f.eks. bliver alle politiske partier og organisationer der anbefalede et ja ved euro-afstemningen, denne gang målt på deres troværdighed i forhold til hvordan de samlede skrækscenarier fra den gang udspillede sig.

Kort sagt, hver gang der bruges skræmmekampagner op til et valg eller en afstemning mindskes troværdigheden til næste gang måske endda ganske betydeligt.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s