Nagware

Jeg kom til at begå den fejl at “reservere” en Windows 10 til min computer, hvilket betyder at den nu er begyndt at prøve at installere opgraderingen. Det er umådeligt svært at få Microsofts opgradering til at stoppe, end ikke når man vælger den ellers så fint navngivne “nej tak” mulighed. Først tænkte jeg at “vent til senere” betød at jeg selv kunne bestemme hvornår, men en eller anden har ladet programmet slippe ud hvor det betød “gør det lige nu”.

Måske har Microsoft ikke testet hvad der ville ske hvis brugerne ville vente…

Anyway, jeg kan ikke opgradere hvis jeg ville, da nogle programmer der er essentielle for en opgave så vil blive deaktiveret. Afinstalleret ville nok være mere anvendeligt, eftersom de ikke vil kunne bruges på Windows 10, overhovedet.

Til gengæld kan en søgning på nettet jo altid give svar så “how to stop windows 10 from installing” gav nogle gode resultater. F.eks. InfoWorld’s “How to get rid of the ‘Your upgrade to Windows 10 is ready’ lock” som jeg nu har fulgt. Indtil videre ser det ud til at fungere.

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

