Leveringstid

Jeg læste for et par år siden om en af de mange ulemper ved de fleste legetøjsvirksomhederne produktion: Det tager 4 måneder fra bestilling til leverance. Det var naturligvis i forbindelse med, og i kontrast overfor, lean produktion, men de 4 måneder er da til at huske. Derfor, da jeg så artiklen fra d. 21. august om at Lego ikke tog imod flere ordrer til julehandlen, tænkte jeg at der nok var en sammenhæng.

Der er naturligvis flere muligheder for hvad der kan være bag dette. For eksempel kan Lego være ude af stand til at forudsige hvor stor efterspørgslen vil være. Eller de kan dyrke en interesse i at ikke oversvømme markedet så de kunstigt kan fastholde høje priser og eksklusivitet. Eller det kan simpelthen være at de har indset at udvidelse af kapacitet kun kan gøres i store hop.

Dette indlæg blev udgivet i Ledelse og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s