Leveringstid

Jeg læste for et par år siden om en af de mange ulemper ved de fleste legetøjsvirksomhederne produktion: Det tager 4 måneder fra bestilling til leverance. Det var naturligvis i forbindelse med, og i kontrast overfor, lean produktion, men de 4 måneder er da til at huske. Derfor, da jeg så artiklen fra d. 21. august om at Lego ikke tog imod flere ordrer til julehandlen, tænkte jeg at der nok var en sammenhæng.

Der er naturligvis flere muligheder for hvad der kan være bag dette. For eksempel kan Lego være ude af stand til at forudsige hvor stor efterspørgslen vil være. Eller de kan dyrke en interesse i at ikke oversvømme markedet så de kunstigt kan fastholde høje priser og eksklusivitet. Eller det kan simpelthen være at de har indset at udvidelse af kapacitet kun kan gøres i store hop.

This entry was posted in Management and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.