Forældede domæner

forældet domæneNå, så Heinz havde placeret en QR kode på ketchup flasker, men lod ejerskabet til domænet udløbe, selvom nye flasker stadig fik QR koden sat på. Hvad kunne gå galt? Lad være med at følge linket på billedet, men læs om indholdet her.

For kort tid siden så jeg igen et klistermærke i Aarhus med kampagnen “Tilkampmodskraldet” med adressen tilkampmodskraldet.dk. Jeg takker stadig for trafikken.

QR koder, som jeg ikke er imponeret over, kan fungere men URL shorteners og midlertidige domæner kræver altså en særlig forberedelse. Som minimum ville jeg sørge for at købe domænerne i mange år ud over den forventede levetid af en kampagne, og jeg er ikke sikker på at jeg overhovedet nogensinde ville lade dem ud af min kontrol igen.

Dette indlæg blev udgivet i IT sikkerhed, Udvikling og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

