HTTP/2

HTTP/2 er allerede i  brug og for mig, der fik en rigtig god forståelse for HTTP/1.x, er det på tide at sætte mig ind i hvad det betyder. Der er dokumentationen (RFC 7540) for de nørdede blandt os men der er også en hurtig introduktion i “HTTP/2 is here, let’s optimize!” fra O’Reilly’s Velocity konference.

Der er også dette kapitel fra “High Performance Browser Networking”.

Jeg havde egentlig forventet at det skulle være SPDY jeg skulle sætte mig ind i, men i februar i år blev det endelig meddelt at selv Google holder op med at understøtte den protokol. HTTP/2 erstatter således både HTTP/1.x og SPDY.

For ikke-nørder: HTTP/2 vil gøre (og gør allerede) vores webbrowsing meget hurtigere og mere effektiv. Hvis altså protokollen bruges korrekt…

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

