Ingen panik

DON__T_PANIC_by_VigilantMeadowLæs Seth Godin’s “The panic tax“.

Panik er en af dræberne i en organisation eller for en person, for det er der hvor al rationel tanke smides over bord og i stedet for løsninger eller resultater handles der blindt. I min tid som leder forsøgte jeg altid at begrænse eller afgrænse panik, uanset om det kom udefra eller indefra. Det gjorde mig ikke altid populær men det er indlysende for mig at det er umuligt at arbejde under forhold hvor rationalitet holdes ude.

En ting som jeg aldrig har oplevet er noget af det der er med i Godin’s punkt 3, personer der skaber panik for deres egen vindings skyld. Jeg ved ikke hvordan jeg skulle håndtere dem men det måtte jeg så skulle finde ud af.

Jeg kan godt lide at Godin også kommer med løsningsforslag til at undgå panik, og så er der dette punkt:

4. The answer to, “should we panic,” is always no. Always. Panic is expensive, panic compounds and panic doesn’t solve the problem.
— Seth Godin, The panic tax

Dette indlæg blev udgivet i Ledelse og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

