Alien 2½

sigourney weaver flamethrowerJeg kan rigtig godt lide Alien filmene og med udsigten til at Sigourney Weaver skal vende tilbage til rollen som Ripley, i en ny film, kan jeg kun være glad for. Og ja, det er Weaver på billedet der afprøver en flammekaster under optagelserne til den første film.

Jeg var også glad inde for at se Ridley Scott’s Prometheus på premiereaftenen, en film som kun har skuffet jo længere tid jeg har haft til at tænke over den. Jeg glædede mig til den fjerde Alien film og jeg har sågar givet den en chance til indenfor de sidste par år.

Derimod er det de første tre film jeg holder af, måske fordi de er så forskellige i tone. Med tiden er også de kommet i særudgaver og jeg kunne skrive meget om hvorfor både nummer 1 og 2 skal ses i originaludgaven mens nummer 3 bør ses i begge. Men nu er jeg også en af dem der faktisk synes at nummer 3 er lige så god som nummer 1.

derelictAt det så er Neill Blomkamp der skal lave den femte film, og at den skal erstatte dem der kom efter nummer 2, tjah. Der er mange der synes han er en dygtig filminstruktør men jeg er ikke overbevist. Men jeg er villig til at give ham chancen, om ikke for andet end de konceptbilleder han fik lavet mens han overvejde projektet.

Dette indlæg blev udgivet i Meddelelser og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

