Farvel til sørgerande

sampleHvis du nogensinde får brug for at printe et PDF dokument der er indskannet fra en bog, og der bare er en kæmpe sørgerand der vil styrkdrikke din printers blæk, så har jeg fundet redskabet: BRISS

BRISS er gratis, simpelt og kunne konkret i 5 ud af 6 tilfælde jeg havde fjerne sørgerandene helt automatisk. I det sidste tilfælde skulle jeg lige justere lidt og så var det klaret.

Det var en meget bedre løsning end at skulle bruge et mere avanceret Adobe redskab og så lave en manuel tilskæring for hver position indskanneren havde placeret bogen i. Eller mit naturlige alternativ, at bruge ImageMagick og så kode mig ud af det.

PS: Jeg ved godt at man ikke bør bruge ImageMagick til det her. Derfor var det super godt at jeg faldt over BRISS.

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Farvel til sørgerande

  1. Pingback: Faglitteratur, overført til iPod | Hennings blog

Skriv et svar

