Livstidsgarantier

Et par gange er jeg faldet over livtidsgarantier og har opdaget at jeg ikke har samme opfattelse som producenten af hvad det betyder. For mig handler en livtidsgaranti om at noget skal holde så længe jeg lever.

Så en rygsæk med livstidsgaranti lyder som en god ide. Bortset fra at det så kun gælder rygsækkens levetid

Eller hvad med en GPS med livstidsopdateringer? Altså så længe producenten ønsker at det skal gælde

Er det bare mig der er naiv og derfor føler mig snydt?

Helt naiv er jeg trods ikke for i et af tilfældene ovenfor gik jeg selv på jagt efter hvad garantien egentlig betød.

Dette indlæg blev udgivet i Jura og tagget . Bogmærk permalinket.

Et svar til Livstidsgarantier

  1. Pingback: Livstidsabonnement og killswitches (og DRM) | Hennings blog

Skriv et svar

