Snowden

DR sendte forleden “Snowdens store flugt” og den kan heldigvis ses på deres hjemmeside. Filmen handler om Edward Snowdens flugt ud af Hong Kong frem til hans asyl i Rusland. Selvom jeg har et generelt problem med dramatiseringer af denne art så synes jeg denne gang at det var OK, måske fordi vi kunne følge med i hvad der skete den gang. Jeg havde i hvert et forhold til handlingen.

Det fik mig bare også til at tænke på at jeg tog fejl første gang jeg skrev om Snowden. Jeg tænkte at han ikke var godt nok forberedt men det var dels fordi jeg ikke kunne forestille hvor stærke kræfter han var op imod og dels fordi jeg ikke kunne sætte mig ind Snowdens tankegang; han tog chancen fordi han mente at det var for vigtigt at ikke gøre det.

Nu mangler jeg bare at se den store dokumentar om Snowden, “Citizenfour“.

Dette indlæg blev udgivet i IT sikkerhed og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

