Reklamer

Jeg bruger AdBlock Plus til at skjule og blokere for annoncer på de hjemmesider jeg besøger. Det betyder ikke at alle annoncer er skjult eller blokeret, for der er nogen der får lov til at slippe igennem men de er aldrig generende.

AdBlock Plus findes til stort set alle browsere undtagen, naturligvis, den indbyggede browser på iPod/iPad/iPhone.

AdBlock Plus er ikke det samme som, eller i øvrigt relateret til AdBlock, og der er forskellige, synes jeg, gode grunde til at vælge AdBlock Plus. Og hvis nogen skulle synes at AdBlock Plus’s navn er tæt på AdBlock’s, så er det pudsigt nok omvendt.

I forlængelse af arbejdet med AdBlock Plus er der nu startet en kampagne for acceptable reklamer, “Acceptable Ads“. Disse reklamer vil få lov til at komme igennem f.eks. AdBlock Plus og i det hele taget vil jeg intet have imod disse. Hovedlinierne er:

  1. Acceptable Ads are not annoying.
  2. Acceptable Ads do not disrupt or distort the page content we’re trying to read.
  3. Acceptable Ads are transparent with us about being an ad.
  4. Acceptable Ads are effective without shouting at us.
  5. Acceptable Ads are appropriate to the site that we are on.

—–

PS: Jeg ved godt at mit link til Wladimir Palant’s forklaring om hvorfor han synes at AdBlock Plus er bedre end AdBlock er partisk, men læs den og se hvorfor den alligevel er overbevisende

This entry was posted in Communication, Development and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.