Når Google krydser grænsen til creepy

På den ene side er det en fantastisk service. På den anden side ville jeg ønske at jeg var blevet spurgt… Jeg har sammen med familien været et smut i det nordjyske og da vi var ved at planlægge dagens udflugt så jeg dette:

gmail-reservation-1

Overrasket klikkede jeg på linket og fik

gmail-reservation-2

Så det viser sig, at fordi jeg fik kvitteringen for hotelreservationen sendt til min Gmail konto, så vil Google hjælpe med ved at vise det på Google Maps. Og det er naturligvis kun mig der kan se det men ikke desto mindre viser Google endnu en gang at indholdet af mine mails bliver analyseret.

 gmail-reservation-3
Search Google Maps on your computer for your upcoming flights, reservations, and more. As long as the information is in your Gmail, you can find it without having to leave Maps. If you’re using new Google Maps in the US, you can search for “my reservations,” “my flights,” and “my hotels” to see your places with reservations on the map.

  1. Sign in to Google Maps.
  2. Search for a restaurant, venue, airport, or other place.
  3. The reservation or calendar information appears in an info card below the search box.
Dette indlæg blev udgivet i Meddelelser og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Når Google krydser grænsen til creepy

  1. Pingback: Nu! kom varslingen fra Google | Hennings blog

Skriv et svar

