Nåh, det var forklaringen

For nogle år siden hjalp jeg med læsningen til en kemi-eksamen. Selvom jeg egentlig synes jeg var OK til kemi i gymnasiet så har faget udviklet sig og der var en del ting jeg ikke havde haft som pensum. I stedet for at læse bøgerne tænkte jeg derfor at jeg ville bruge internet, kombineret med den viden jeg trods alt havde.

Efter nogle dage opdagede jeg et mønster. Hvis jeg i min søgning fandt et svar på Yahoo! Answers så var det svar utvivlsomt forkert! Det blev så konsistent at jeg kunne bruge Yahoo! Answers til at udelukke svarmuligheder; hvis det optrådte der så var det ikke sådan det var.

Det er selvfølgelig risikoen når man bruger crowdsourcing. Ligesom Wikipedia har nogle fejltagelser men de har da i det mindste præsteret at begrænse dem. Hvorimod dette screenshot siger en del om Yahoo! Anwers:

win-59136_w

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

