Kickstarter erfaringer

Nu dækker Kickstarter ikke Danmark – endnu – men da der findes alternativer vil jeg anbefale Glenn Fleishman’s “I Get My Kicks from Campaign“. I artiklen deler Fleishman ud af sine erfaringer fra et projekt der blev finansieret på Kickstarter, hvad der virkede og hvad han ikke skulle have gjort.

—-

Jeg har i øvrigt “støttet” projekter på Kickstarter og Unbound. På Unbound var det Marie Philips & Robert Hudson’s humoristiske “Warhorses of Letters“, mens at jeg på Kickstarter har opnået at få et kortspil og mit navn læst op overfor en flok lettere generede ænder. OK, i det sidste tilfælde var det noget andet der var mit primære formål at støtte og det var også mere tilfredsstillende.

Et af de sjovere projekter jeg har støttet var Abby Howard’s “The Last Halloween“, hvor hun håbede at få $9.000 men endte med over $125.000. Det projekt var i øvrigt en direkte udløber af ovennævnte projekt, hvor nogle ænder blev generet af mit og 9.068 andres navne.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Kickstarter erfaringer

  1. Thomas siger:

    Hej Henning, jeg forstår ikke helt hvad du mener med at kickstarter ikke dækker Danmark. Der har da været flere projekter fra DK, så er ikke helt med på hvad du mener der. Jeg har også støttet flere projekter, det er en fed måde at de produkter og andre ting komme til live :)

  2. Hej Thomas

    Det jeg så mener er at det havde jeg ikke opdaget :-)

  3. Pingback: The Last Halloween | Hennings blog

Skriv et svar

