Hvad vi kan lære af Google+

Paul Adams, der kom på ideen med Google+’s Circles, har skrevet en rigtig god artikel, “Product lessons we can learn from Google+“. Adams arbejder ikke længere for Google men det gør bestemt ikke hans betragtninger mindre relevante. Hele artiklen er interessant, herunder

My mobile phone’s address book is full of people I don’t recognise. It is a pretty comprehensive list of all the people in my life, yet woefully managed. One of the most personal parts of my most personal device is full of strangers. This is the same for almost everyone and the reason is simple: it’s not worth the effort to keep it up to date. This is the problem with Google Circles.

There is a deep dichotomy between this messy reality and software builders’ desire for structured data.

Looking back at the history of communication, most successful social software has an analogous offline experience. 

Paul Adams, “Product lessons we can learn from Google+

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s