OK, jeg tog lidt fejl om Bitcoin og Skat

Ifølge Jyllands-Posten siger Skatterådet nu at gevinster ved handel med Bitcoin ikke er skattepligtig. Jeg har dog ikke kunnet finde selve afgørelsen, så detaljerne – der er åh så vigtige i skattesager – kender jeg ikke.

Dog er det sandsynligvis sådan at hvis man spekulerer i Bitcoin så er det skattepligtigt.

Og dermed vil det i sidste ende afhænge af hvornår Skat mener at man spekulerer i en valuta.

Dette indlæg blev udgivet i Jura og tagget , . Bogmærk permalinket.

2 svar til OK, jeg tog lidt fejl om Bitcoin og Skat

  1. bobslaede siger:

    Ifølge Nationalbanken er Bitcoin ikke penge. Så er det vel heller ikke skattepligtigt ligemeget hvor meget man spekulerer i det.
    http://www.nationalbanken.dk/C1256B730054214F/sysOakFil/PH_bitcoin/$File/PH_bitcoin.pdf

    • Der er mange ting der ikke er penge men hvis du spekulerer i det er det skattepligtigt.

      Hvis jeg bliver spurgt om noget er skattepligtigt er mit svar at alle indtægter som udgangspunkt er skattepligtige. Der er nogen undtagelser hvor det ikke er og hvis man er heldig kan man i de andre situationer for fradrag for ens udgifter. Men du kan som hovedregel kun for fradrag for dine udgifter hvis dine indtægter generelt, historisk og forudsigeligt overstiger udgifterne.

      Har du købt et par sko og sælger dem videre er det skattefrit. Har du købt flere par sko og sælger dem videre med fortjeneste er det skattepligtigt. Og måske kan du end ikke trække udgifterne til skoene fra :-(

Skriv et svar

