Og så håber jeg at Magnussen er lige så god som de danske medier skriver han er

Efter lidt mere end 10 års pause kommer der igen en dansker i Formel 1, og det er i denne weekend. De danske medier er gået lidt i selvsving over det men det er sådan set OK. Jeg havde ikke fulgt Kevin Magnussen karriere, så da tankerne om en plads hos McLaren blev luftet tænkte jeg at det nok ikke blev til noget. McLaren er trods alt et af de allerbedste Formel 1 teams.

Men Magnussen er åbenbart god nok til dem og det synes jeg er flot. Nu håber jeg at han gør det lige så godt som de danske medier siger han kan.

—-

I optakten til sæsonstarten i denne weekend har Jyllands-Posten taget et udpluk af store historier fra Formel 1 historien, herunder Niki Lauda’s uheld og comeback i 1976. Sidste år kom filmen “Rush” der handler om Lauda og James Hunt’s rivalisering i 1976 sæsonen, netop med omdrejningspunktet omkring Lauda’s alvorlige uheld. Jeg så filmen for nylig og jeg vil varmt anbefale den. Den holder sig tæt på virkeligheden og er derfor ikke struktureret og fortalt som de fleste film. Det gør ikke dramaet mindre. Og så har jeg altid haft et ømt punkt for Lauda; den første Formel 1 sæson jeg fulgte med i var i 1984, hvor Lauda vandt med ½ point (i modsætning til 1976, hvor han tabte med 1), han giver fantastiske, sarkastiske eller cirkulære svar i interviews og så er han bare en fantastisk kører.

Dette indlæg blev udgivet i Meddelelser og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

