In-app køb, micropayments og facebook integration

In-app køb i “free to play” spil er gået over gevind, men med EA’s Dungeon Keeper remake må grænsen være nået (advarsel: videons lydside indeholder en del bandeord):

(Youtube link)

Mere hos Thomas Bækdal i hans glimrende artikel “How In-app Purchases Have Destroyed The Industry“.

Imens er der andre spil, som f.eks. Pearl’s Peril og Candy Crush, hvor man kan få lov til at komme videre i spillene hvis man bare lige giver udbyderne adgang til en masse personlige oplysninger, også om ens venner. Til dem af mine venner på Facebook der har gjort det vil jeg bare sige at vi alle kan se hvornår I sidder og spiller de spil, for det sendes ud til alle os andre.

Thomas Bækdal fulgte sin artikel op med “When Done Right, In-App Purchases can be Based on Trust” hvor han leger med ideen om at udgivere kunne offentliggøre den totale pris et spil kan koste.

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til In-app køb, micropayments og facebook integration

  1. Pingback: Der var altså en grænse | Hennings blog

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s