In-app køb, micropayments og facebook integration

In-app køb i “free to play” spil er gået over gevind, men med EA’s Dungeon Keeper remake må grænsen være nået (advarsel: videons lydside indeholder en del bandeord):

(Youtube link)

Mere hos Thomas Bækdal i hans glimrende artikel “How In-app Purchases Have Destroyed The Industry“.

Imens er der andre spil, som f.eks. Pearl’s Peril og Candy Crush, hvor man kan få lov til at komme videre i spillene hvis man bare lige giver udbyderne adgang til en masse personlige oplysninger, også om ens venner. Til dem af mine venner på Facebook der har gjort det vil jeg bare sige at vi alle kan se hvornår I sidder og spiller de spil, for det sendes ud til alle os andre.

Thomas Bækdal fulgte sin artikel op med “When Done Right, In-App Purchases can be Based on Trust” hvor han leger med ideen om at udgivere kunne offentliggøre den totale pris et spil kan koste.

Advertisement
This entry was posted in Development and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

1 Response to In-app køb, micropayments og facebook integration

  1. Pingback: Der var altså en grænse | Hennings blog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.