Så hvad betyder det at logge ind med Facebook?

Når nu Facebook er en af de tjenester der vinder udbredelse til autentificering på andre hjemmesider (debatfora og konkurrencer med mere), hvilke oplysninger videregiver Facebook så egentlig? Det er nok ikke nogen overraskelse at det afhænger af hvad det site vil betale…

Email adresse, navn, billede. Køn, religion, politiske holdninger, civilstand, adresse? Det samme for alle dine venner??

Ja.

facebook-infoTil mine venner på Facebook vil jeg sige at jeg aldrig bruger mit Facebook login på andre sites.

 

Dette indlæg blev udgivet i IT sikkerhed og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Så hvad betyder det at logge ind med Facebook?

  1. Thorbjørn siger:

    Har du nogensiden kigget på facebook api? Det er jo til at bliver staniolhat paranoid af. Husk at logge ud af facebook og brug aldrig facebook login til andet en facebook.

  2. Jeg kan kun være enig. På den anden side logger jeg alligevel *ind* på Facebook en gang imellem…

  3. Thorbjørn siger:

    Ja, og det gør også, for jeg syntes facebook er et godt socialt medie, men log ud når du er færdig med at benytte facebook. Det gælder også for google (gmail, google), twitter oa. Smartphones er smarte på den måde, at det faktisk kræver man er logget ind(med ref. til navn, adresse, kreditkort mm.) for at kunne bruge telefonen. Man kan også være pisse ligeglad og sige: ‘så log min gøren og laden og fysiske position. Hvad vil i bruge det til?’. Men principielt, og moralsk, er det forkert. Måske blackberry, og firefox, kan få et revival i den kontekst.

  4. EFF har deres “HTTPS Everywhere”, der nu også fungerer til Firefox på Android. Det er da noget: https://www.eff.org/https-everywhere

Skriv et svar

