Mislykket kundeservice

Paypal sender mig med jævne mellemrum en mail der kunne ligne et phising forsøg: “Der er et problem med din konto … måske uberettiget brug … log in for at opdatere”.

Men det er faktisk fra Paypal så jeg tænkte at jeg hellere måtte gøre noget ved det. Nu har jeg ikke bedt Paypal om at gemme mine betalingsoplysninger og desuden er jeg jo ret godt beskyttet af de danske betalingskortsregler – så længe det varer – men alligevel.

Godt. Jeg logger ind med mine oplysninger (e-mail adresse og adgangskode) og bliver så præsenteret for

pay-not-so-pally

 

Så … for at det kan fungere skal Paypal jo faktisk have gemt mine kreditkortoplysninger?

OK, det er jo så hvad det er, det kan jo være at jeg er kommet til at overse noget i deres EULA. Men det kreditkort jeg brugte var et jeg ikke har længere og jeg har ikke for vane at gemme mine kortnumre til senere identifikationsbrug.

Nå, men i det mindste har Paypal jo kun gemt nogle kreditkortoplysninger der ikke længere er relevante så jeg tager det som en win-win og sætter et mail filter op til at fjerne deres påmindelser.

Dette indlæg blev udgivet i IT sikkerhed, Kommunikation og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

