Distribuerede omkostninger; eller hvorfor jeg er i dårligt humør

Bomb, the Black BirdEfter at jeg nu, igen, har brugt to-tre dage på at rydde op efter andre er jeg ved at eksplodere af frustration og vrede. Desuden ved jeg at der vil komme flere af de situationer i de kommende dage.

Problemet er at der er mange udviklere der ikke synes at bagudkompatibilitet, eller i det mindste automatiseret migrering, er værdifuld nok til at de skal beskæftige sig med det. I stedet vælger de at distribuere omkostningerne ved at overlade det til deres brugere.

Microsoft var en gang mestre i bagudkompatibilitet men med indvarslingen af .NET oplevede jeg at det var en del af fortiden. Jeg udviklede til .NET 1.0 og så kom .NET 1.1 og erstattede den. Med det samme var jeg pålagt at lave min kode om, for nu duede den gamle ikke længere.

I lang tid gik det så tilsyneladende godt med opgraderingerne men nu er .NET 4.5(.1) kommet, og selvom den tilsyneladende skal erstatte .NET 4.0, så er der mange ting der ikke længere fungerer.

Efterfølgende opgraderede vi selv vores projektstyringsredskab på arbejde, hvorefter alle sprints blev tømt. Fordi, det er ikke vigtigt at migrere det med i agile projekter, vel?

På den anden side ved jeg at jeg er heldig. Jeg skal ikke udvikle til mobilenheder…

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

