Virksomheder der lever af spild

I enhver interaktion er der en hvis mængde spild og det gælder også for virksomheder. Men det er et problem hvis der er så meget spild at der er plads til en hel gruppe af andre virksomheder til at mindske det spild.

Jeg har længe været utilfreds med blandt andet Microsoft’s licenssystem, der er det jeg har haft mest erfaring med. Der eksisterer virksomheder der som en del af deres forretning har at sælge deres kompetence indenfor at finde den rigtige licensaftale, hvilket viser hvor meget spild der er der; Microsoft’s kunder får en bedre pris ved at betale nogle andre for at finde hoved og hale i Microsoft’s regler.

Samme problem lader til at eksistere for for eksempel Adobe, hvor ikke en gang hvem som helst kan få lov til at købe deres største produkter.

(inspireret af Manufacturing Leadership’s “Just meet customers low expectations“)

This entry was posted in Management and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.