Virksomheder der lever af spild

I enhver interaktion er der en hvis mængde spild og det gælder også for virksomheder. Men det er et problem hvis der er så meget spild at der er plads til en hel gruppe af andre virksomheder til at mindske det spild.

Jeg har længe været utilfreds med blandt andet Microsoft’s licenssystem, der er det jeg har haft mest erfaring med. Der eksisterer virksomheder der som en del af deres forretning har at sælge deres kompetence indenfor at finde den rigtige licensaftale, hvilket viser hvor meget spild der er der; Microsoft’s kunder får en bedre pris ved at betale nogle andre for at finde hoved og hale i Microsoft’s regler.

Samme problem lader til at eksistere for for eksempel Adobe, hvor ikke en gang hvem som helst kan få lov til at købe deres største produkter.

(inspireret af Manufacturing Leadership’s “Just meet customers low expectations“)

Dette indlæg blev udgivet i Ledelse og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s