De regler er jo til at misbruge

Siden TV2 besluttede sig for at begrænse deres seerskare (læs: krævede betaling) har jeg ikke haft mulighed for at se Vild med dans. Det er jeg ikke specielt ked af, men i denne omgang kan jeg forstå at jeg er går glip af en større joke – at det er blevet en folkesport at stemme den rare Allan Simonsen videre, uanset hvad hans præstation måtte være.

Nu ved jeg ikke hvor mange der stemmer til Vild med dans og dermed om det udgør en folkesport eller bare en klubsport. Men jeg formoder det er mange da indtægterne fra SMS stemmerne må være et af TV2 incitamenter til at lave omgang efter omgang af programmerne.

Allerede for nogle år siden var det klart at reglerne for underholdningsprogrammet var at seerne havde mest magt. End ikke topkarakterer fra dommerne var nok til at garantere at et par kunne fortsætte. Når man tager sådan en beslutning har man også accepteret at det kan misbruges.

TV2 er på kort sigt næppe kede af det. Der kommer ekstra indtægter fra afstemningerne og der er sikkert også flere der følger med, bare for at se Simonsen komme videre. På længere sigt kan reglerne dog medføre at seerne bliver ligeglade med programmet og så er det bal forbi.

Dette indlæg blev udgivet i Meddelelser og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

