Selvbetjeningskasser

Jeg spekulerer på hvad andre synes om selvbetjeningskasser i butikker? Efterhånden er de vist kun hos IKEA (hvor jeg bruger dem) og Føtex (hvor jeg ikke bruger dem).

For mig er de kun brugbare hvis de sparer mig tid og da Føtex’ mest af alt handler om jeg som kunde for himlens skyld ikke skal have mulighed for at stjæle, så er det som regel langsommere at bruge selvbetjeningskasserne der. Og så har jeg den der modvilje mod at blive forudbetragtet som en tyv.

Jeg kan også se at selvbetjeningskasser ofte er dyrere for butikken i almindelig brug. Det virker underligt.

I IKEA fungerer selvbetjeningskasserne men varerne der er også altid udstyret med en læselig stregkode.

Ovenstående tanker kommer efter at have læst WSJ’s “Humnas trump robots” og Manufacturing Leadership’s “What a wonderful world that would be“.

Dette indlæg blev udgivet i Meddelelser. Bogmærk permalinket.

Et svar til Selvbetjeningskasser

  1. Thorbjørn siger:

    Tjaaaa, hvis man føler man vinder noget ved det, så bruger man dem vel. Hvis der er et økonomisk, eller bekvemmeligheds mæssigt incitament til at bruge dem. Men jeg føler mig nu lidt snydt når jeg skal have arbejdet og betale prisen….

Skriv et svar

