Tak, men nej tak, Google

Google-has-jumped-the-shark

I et træk der mest af alt minder om Facebook, men som vi nok også skal til at forvente fra Google, kan Google+ brugere nu optræde, med billede, i forbindelse med annoncer fra annoncører hos Google.

Her er hvordan man siger nej tak, “How To Opt Out Of Google’s Weird New Ads That Use Your Face And Name“, for som bruger er man naturligvis tilmeldt automatisk. Kort sagt, gå til Google+ konto indstillinger og vælg at redigere “shared endorsements” – eller gå direkte til siden her.

Husk i øvrigt at stort set alle brugere registreret hos Google er Google+ brugere, med mindre man altså har fundet vejen til at undgå det. Selv der vil jeg ikke regne med at ikke være blevet Google+ bruger.

Jeg holder ikke op med at bruge Google’s produkter – undtagen når altså Google selv lukker for dem – men som mange andre er jeg ved at være på vagt over for hvor Google kan finde på. Seth Godin’s “Is Google jumping the shark?” forklarer også hvorfor det her, sammen med mange andre ting, er en dårlig ide for Google.

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s