Øh, hvad sagde han lige der?

På et eller andet tidspunkt skriver jeg noget mere om NSA – men hvor skal man lige fortsætte?

Indtil da faldt jeg over denne historie på Finanswatch: “Datingkonge: Sådan tabte jeg 6 mio. kr. på Amagerbanken“.

Morten Wagner, der netop havde været med til at sælge dating.dk, valgte på en indskydelse at investere ekstra 5 millioner kr. i Amagerbanken kort før banken gik konkurs. Det var jo selvfølgelig trist, ligesom for alle de øvrige investorer, men jeg lagde mærke til artiklen på grund af en passus der fik mig til at stoppe op.

Wagner citeres for at han var lige ved at redde sine penge, fordi han blev advaret af en medarbejder i banken om massive nedskrivninger. Wagner nåede dog ikke at sælge sine aktier da børsen var lukket og inden den åbnede var Amagerbanken gået konkurs.

Og så tænker jeg, Wagner er da egentlig ret heldig. For det første havde han råd til at miste 6 millioner kr. For det andet forhindrede en teknikalitet ham i at udføre en handling der efter min opfattelse ville være insiderhandel og forbudt af Værdipapirhandelslovens §35. Der er selvfølgelig også en medarbejder der lader til at have overtrådt lovens §36.

Nu kan Wagner være blevet fejlciteret og jeg er naturligvis ikke ekspert i børsret, men det er da en tanke værd.

Dette indlæg blev udgivet i Jura og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

