Partnerskab med publikum

Hvad gør man når man producerer en succesfuld TV serie og op til en meget hemmeligholdt sæsonfinale kommer til at sende serien til 210 kunder der havde forudbestilt Blu-ray boksen?

Nu husker jeg ikke præcist det samme er sket før men lignende ting er, og i en verden hvor TV-serier og biograffilm er tilgængelige på piratsites inden deres officielle frigivelse så er der forsøgt mange ting. Trusler om sagsanlæg, forsinkede film fordi man har villet ændre slutningen og så videre.

BBC valgte en anden vinkel i sidste uge: At spørge pænt. “Lad venligst være med at afsløre overraskelsen.”

We respectfully ask those fans not to divulge information or post content publicly so that fellow fans who have yet to see the episodes do not have their viewing pleasure ruined

De 210 kunder fik desuden et brev hvor de blev bedt personligt om at afholde sig fra at afsløre noget.

Og det virkede faktisk. Enten har programmet bare venligere seere eller også virker det at spørge pænt.

This entry was posted in Communication and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.